Isosiskona

Mä oikeasti tekisin mitä tahansa, että mun veljilläni ja siskolla ois hyvä olla. On kunniatehtävä olla isosisko. Mulla on 3-, 4-, 5- ja 12-vuotiaat pikkusisarukset, rakastan niitä ihan äärettömästi. Veljiä mulla on kolme, siskoja yksi. Minä suojelisin heitä kaikelta, mitä ikinä keksisivätkään pelätä.

Mulle he on aina mun rakkaat pienet vauvat, heille mulla on aina aikaa. Vihaan niitä joskus, mutta sen jälkeen rakastan niitä taas vielä enemmän. Ja hei sehän kuuluu sisarusrakkauteen, että välillä haukutaan ja riidellään ja kiljutaan, painitaan, nipistetään ja vihataan toisiaan. Isoimmat riidat meillä tulee toisten huoneissa hengailusta, ignooraamisesta, perus härnäämisestä ja tottelemattomuudesta sekä tavaroiden luvattomasta lainaamisesta ja siirtelystä.

Siskoni kanssa tehdään tyttöjen juttuja. Käydään jalkakylvyssä ja lakataan kynsiä, leivotaan ja nautitaan. Kun sain kuulla saavani siskon, se oli unelman täyttymys. Olin aina haaveillut pienestä siskosta, jonka kanssa leikkiä nukeilla, piirtää, lakata kynsiä ja tehdä kaikkea muuta mukavaa. Siskollani on maailman ihanimmat hattarahiukset, suloisimmat ruskeat nappisilmät, hellyyttävin luonne ja ihanimmat pikku varpaat. Hänen temperamenttinen luonne ja pieni koko tekee hänestä hänen.

IMG_2600

Vanhin veljistäni on mulle kaikkein läheisin, asummehan me saman katon alla, kuljen huoneeseeni hänen huoneensa läpi ja onhan meillä yhteistä elämää takana jo 12 vuotta. Hän on sisaruksistani ainoa, jolla on sama isä ja sama äiti. Meillä on mahtavat jutut, meillä on vahva side ja meillä on myös pahimmat kiukut. Meillä oli ihanat yhteiset pitkät leikit. Seikkailumme on mahtavia ja juttutuokiomme korvaamattomia.  Veljelläni on maailman suloisin hymy ja kilteimmät silmät, herskyvin nauru ja hulvattomimmat vitsit. Prhaimmat peilailut ja kovimmat röyhtäisyt.

Veljistäni keskimmäinen on pieni suuri aarteeni, kuten kaikki muutkin. Häntä katsoessani näen minut pienenä, tosin vain levottomampi. Hän on hulvaton energiapakkaus. Uskomattoman herkkä, kuten minäkin ja äärettömän avulias. Hän on aina seikkailemassa ja säätämässä, opettelemassa uutta. Mielettömän vahva pieni ihminen. Hänen energiansa saa mut aina onnelliseksi. Poika, jolla on kultaisimmat hiuskiehkurat, mielettömimmät paini energiat ja ihanimmat utelut elämää kohtaan. Mahtavimmat ideat ja reippaus. Villi lapsi, jolla on halutessaan ihan mieletön keskittymiskyky.

IMG_2211

Nuorin veljistäni, vauvani on ihana halipoika. Hän on suloinen, hento ja pieni ihmisen alku. Ei hän aina pysy isompien vauhdissa mukana, mutta mieletön tarmo pieneltä pojalta löytyy. Tää lapsi on niin suloinen! Sydämeni pakahtuu! Pienen pojan kädet on suloiset, hymyposket ruusuisen söötit ja tapittavat sinisilmät suloista tuijotettavaa. Hän on mahtavin nannasyöppö. Ihana haaveilija ja hulvaton nauraja.

Mun sisarukset on maailman parhain nelikko, koska he
-antaa mulle voimakoruja sydänsurujen keskellä
-lakkaa mun kynnet kun itse en jaksa
-piirtää mulle voimapiirroksia kouluvihkojen väliin, koska koulu on tylsää toisinaan ja     vie liikaa vomiani
-tarjoaa mulle omaa ruokaansa ja huolehtii, että mullakin on
-haluaa, että opetan heitä
-tykkää mun kamalasta lauluäänestä
-jakaa mulle fiiliksiään
-luottaa minuun
-arvostaa mua
-rakastaa minua
-piristävät päivääni
-opettavat mua
-saavat meidät rikkomaan omat rajamme
-halaavat mulle paremman mielen
-saavat elämästä mahtavan seikkailun
-jakavat kanssani elämän parhaimmat ja pahimmat hetket
-tottelevat siskoansa
-kertovat ja kehuvat saavutuksiaan ja ideoitaan
-naurattavat minua
-auttavat mua pulassa
-saa mut katsomaan maailmaa toisistakin näkökulmista

IMG_2907

Sisarusteni kanssa saan olla minä. On ihanaa olla isosisko ja sitä titteliä kannan ylpeämmin kuin mitään muuta. Sisarusrakkaus on parasta maailmassa, arvostakaa sitä. Sanokaa sisarukisllenne kuinka rakkaita (ja ärsyttäviä) he ovat.


-Okuliina

Tekijä: okuliinacraft

Heips! Olen 15-v tyttö Turusta. Blogiini kirjoitan käsitöistä ja lifestylesta. Tykkään ulkoilla, kirjoittaa, "craftata", shoppailla, leipoa, somettaa ja olla rennosti. Musiikki huoneessani soi aina ja lankakerä, nahkatakki, ripsiväri, kahvi ja läheiset ovat lemppari juttuja!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s