Kaverit, ystävät, kaveriporukat, ”in” vai ”out”? suosittu vai nobody?”

Heips!
En jaksa tai näe edes tarpeelliseksi nyt aluksi mitään löpistä. Suoraan aiheeseen siis!

Porukassa, jossa mä koulussa oon on minä+5. Koulun ulkopuolella mulla ei oo ns. omaa porukkaa, jossa hengailisin. Oon paljon vaan himassa hengaillen tai jos shoppailen tai pyörin keskustassa teen sen usein yksin tai mutaman tietyn frendin kanssa. Ystävillä ja kavereilla on ero. Ystävät ovat läheisempiä ja he tietävät suunnilleen kaiken ja ovat läsnä aina, kun taas kaverit on niitä joiden kanssa on kiva olla ja höpötellä huolettomia ja ”parantaa maailmaa”, kaverit tietää tärkeimmät jutu, mutteivät läheskään kaikkea. Ystäviä mulla on muutama, sit on kaverit ja tutut jne. Tutustun suht harvoin uusiin ihmisiin, ehkä jopa ärsyttävän harvoin.Rakastan uusiin ihmisiin tutustumista, mutta teen sitä harvoin. Uusiin ihmsiin tutustun yleensä vain kavereiden kautta. Yksittäisiä kavereita mulla on paljon, heitä en kuitenkaan kovin usein näe. Luokkalaisia näkee toisinaan liikaakin. Ystävät on ystäviä, niitä näkee joko milloin vain tai ei lähes koskaan, riippuu. Juttelen ystävien ja kavereiden kanssa päivittäin snapissa, whatsappissa, koulussa tai puhelimessa. Olen ehkä aiemminkin todennut, tulen toimeen jopa paremmin poikien kuin tyttöjen kanssa, tykkään olla porukassa, jossa on sekä että tai oon ainoo tyttö, tyttöjen kanssa tuln toimeen myös, mutta ihan eri tavalla. Iän suhteen toimeen tulen parhaiten itteäni vanhempien tai nuorempien kanssa. Tiiän paljon erilaisia ihmisiä. Sosiaalisia, suosittuja, deeppejä, massaa, oman tien kulkijaa, holhoojia, pellejä, nobodeja, urheilijoita, kirjoittajia, ilmaisutaitoisia, pelaajia, kielitaitoisia, rikkaita, merihenkisiä, kässäilijöitä, musikaalisia, homoseksuaaleja jne. He ovat kaikki ihan erilaisia, mutta ah, kaikki niin hienoja ja upeita tyyppejä!
Toisinaan toivon, että oisin isossa porukassa, jossa ois paljon tyttöjä ja poikia ja vähän eri-ikäisiä ja erilaisia ihmisiä. Toisaalta njaah, turhaan. Mulla on hyvä näin, joskus jossain isossa porukassa ”vierailijana” ja tehdään jotain, jokapäivä koulussa meidän pikku porukassa. Mulla ois monia tyyppejä, joiden kautta pääsisin isoihin porukoihin tarvittaessa/halutessani.
Välillä mulla on yksinäinen ja/tai erakoitunut olo, kun monet kaverit lähtee viikonloppuna ulos porukalla jne., mutta mun perusperjantai on usein päikkäreitä, kokkaamista, siivoomista, silittämistä ja netflixiä yksin kotona tai siskoa vahtien. Ei toikaan toisaalta haittaa, välillä toivoisi olevan mukana, mut sit muistaa et hei; tää on mun oma valinta silittää näitä lakanoita ja tehdä ruokaa pyjamahousuissa himassa, eikä olla ulkona frendi porukalla. Sit tän takia ehkä toisinaan kun menee ulos nii se on jtn niin kivaa ja virkistävää, vaikkei tekiskään mitään.
Ei se haittaa jos on porukassa ”in” tai ”out” tai jos oot ujo, silloin riko vaan omat rajat, se tuntuu myöhemmin mahtavalta. Ei sekään haittaa jos oot ”nobody”, kunhan susta itestään tuntuu hyvält, on läheisii ja kaverei ja tuttui jne. Ja hei, sen roolinsa pystyy loppujen lopuksi aika tosi äkkiä ja helpolla muuttamaan!

Ehkä tässä oli nyt nämä mun pääasiani tästä aiheesta. Tärkeintä on se, et ite on muil hyvä frendi eiks je. Ja tottakai sekin ettet ois yksinäinen, vaan oot ees yhden tyypin kamu. Frendi voi olla aikuinen, nuori tai lapsi tai eläin tai ihminen tai vaiks kirja, jos niin haluat. Ikä on vaan kaks tyhmää numeroo. Frendit on niitä, jotka pelastaa sut pulasta, nostaa sut maanpinnalle, itkee, nauraa, juttelee, häärää, sun kanssa, kuuntelee, auttaa,  ymmärtää, kunnioittaa sua ja uskoo, luottaa ja tukeutuu suhun. Niiden kans saat maailma mahtavimmat ja tyhmimmät päähänpistot ja ideat ja seikkailet vaikka maailman ääriin, ne on ne jotka ryöstää sun vaatteet ja lainaa tavarat, niiden kanssa voitat pelot ja rikot omat rajat ja saat olla just oma ittes, ilman et tuomitaan. Frendin jalkapohjan saat kirjoittaa täyteen biisin sanoja kun meno on luja tai se, jonka kanssa vaan oot, ei aina tarvi nii kauheesti tehä mitään.


-Okuliina

Tekijä: okuliinacraft

Heips! Olen 15-v tyttö Turusta. Blogiini kirjoitan käsitöistä ja lifestylesta. Tykkään ulkoilla, kirjoittaa, "craftata", shoppailla, leipoa, somettaa ja olla rennosti. Musiikki huoneessani soi aina ja lankakerä, nahkatakki, ripsiväri, kahvi ja läheiset ovat lemppari juttuja!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s