Craftaajan taukojumppa

Heips!
En ala tänään kirjoittamaan pitkää paasausta hyvinvoinnista ja käsitöistä, vaan ihan vaan pari juttua ja pienen taukojumpan.

Käsitöitä teet usein istuen, etkö vain. Jännität helposti hartoita ja istut ”lysyssä” miten sattuu. Minä myös. Et vain jännitä hartioitasi, vaan myös työnnät niitä eteenpäin ja tämä kaikki tapahtuu helposti huomaamattasi. Lopetettuasi käsityön teon huomaat olevasi ihan jumissa, kun taivutat selkää taaksepäin se naksuu hullunlailla, samoin tekee niskat. Naksahtelu tuntuu ihanan vapauttavalta, ainakin mun mielestä. Sormet ja ranteetkin naksahtavat herkullisesti pitkän kässäilyn jälkeen. Ommeltaessa koneella paikat ei välttämättä jumiudu samalla tavalla yhtä pahasti erilaisen työskentely asennon vuoksi. Jännittyneet olkapäät jumittuu ja kipeytyy ja aiheuttaa päänsärkyä. Virkatessa ja neuloessa voi helposti liikkua samaan aikaan, välillä vähän jaloitella lankakerä kainalossa tms. Kuulostaako noi kuvaukset susta tutuilta? No ainakin mulle ne ovat tuttuja. Mä jännitän yleensä muutenkin jo valmiiksi vähän harteita, mut sit kun olisi aika tehdä käsitöitä jännitän harteitani vielä paljon enemmän.
Välillä ois hyvä nousta ylös ja pitää pikkutauko. Pikkutauolla voi vähän jumpata tai käydä vaikka vessassa tai juomassa tai napostelemassa tai viemässä roskat tai mitä vaan. Palattuasi asennon vaihtaminen on hyvä idea. Mä virkkaan tai neulon usein oman pöydän äärellä ja samalla katson netflixiä, istun paikoillani vaikka kuinka kauan samassa asennossa ja noustessa tuntuu ettei jalat enää kanna. Fiilaaks joku? Taukojumpan aika kenties!

Tässä taukojumpassa jumpattavana on sormet ja ranteet, selkä, hartiat ja rintakehä
-Laita kädet selän taakse suoriksi ja laita kädet ristiin, työnnä rintaa eteenpäin.
-Pyörittele hartioita vasta- ja myötäpäivään
-Nosta/jännitä ja laske/rentouta hartioitasi
-purista nyrkki kiinni ja avaa (n.10krt)
-Pyöritä käsivarsiasi ympäri myötä- ja vastapäivään
-Kumarru eteen/alas
-Taivuta ranteet; mene polvillesi istumaan ja laita kädet polvien eteen, sormet kohti polvia. Taivuta käsivarsia taaksepäin, pidä kämmenet kiinni lattiassa.
-Kyykkyjä

Estä jumiutuminen:
-Laita tyyny syliisi ja pidä kädet sitä käsinojana
-Työskentele mukavassa asennossa
-Vaihda asentoa
-Pidä taukoja
-Jumppaa ja venyttele

-Okuliina


…Nyt kolme päivää myöhemmin, julkaisen tän postauksen ilman kuvia koska en selvästikään saanut aikaiseksi ottaa niitä kolmeen päivään ja turha enää edes yrittää… Tässä tämä postaus siis ilman kuvia!

Mainokset

Tekijä: okuliinacraft

Heips! Olen 15-v tyttö Turusta. Blogiini kirjoitan käsitöistä ja lifestylesta. Tykkään ulkoilla, kirjoittaa, "craftata", shoppailla, leipoa, somettaa ja olla rennosti. Musiikki huoneessani soi aina ja lankakerä, nahkatakki, ripsiväri, kahvi ja läheiset ovat lemppari juttuja!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s