Mun mekko

Tänä keväänä me tehtiin käsityötunneilla koulussa vaatetöitä. Kankaat käytiin ostamassa Eurokankaasta koulun antamalla budjetilla. Niinkuin otsikkokin jo kertoo minä tein mekon. Mekko oli ensimmäinen ompelemani vaate, jonka suunnittelin ja tompelin kokonaan itse.Kaavan löysin Suuri Käsityö- lehdestä, jota hieman muokkasin. Materiaali oli trikoota, jonka vuoksi sitä oli vähän hankala ommella, koska se rullantui ja venyi. Mekko oli muuten helppo tehdä ja siitä tuli hyvin istuva ja sopiva. Pään- ja kädentiet tuottivat mulle vaikeuksia ja opettaja joutui auttamaan minua niissä jonkin verran. Työssä opin kaavamerkkejä, vaatteen ompelua, kaksoisneulan käytön ja käden- ja päänteiden ompelun. Mekko on ihan basic trikoomekko, mutta selkää koristaa punaisesta trikoonauhasta tehty sixsax-kuvio. Välillä yötä tehdessä mulla meni tai meinas mennä hermot, suurimmaksi osaksi työn tekeminen kuitenkin sujui huoletta ja se oli helppoa. Lopputulokseen olen itsekin tyytyväinen.

IMG_2391-2

-Okuliina

Tekijä: okuliinacraft

Heips! Olen 15-v tyttö Turusta. Blogiini kirjoitan käsitöistä ja lifestylesta. Tykkään ulkoilla, kirjoittaa, "craftata", shoppailla, leipoa, somettaa ja olla rennosti. Musiikki huoneessani soi aina ja lankakerä, nahkatakki, ripsiväri, kahvi ja läheiset ovat lemppari juttuja!

1 vastaus artikkeliin “Mun mekko”

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s